onsdag den 9. januar 2013

Lidt blandet nyt

I dag drak jeg kaffe med Lisbeth, og det var simpelthen så hyggeligt :) Jeg har også haft tid til at shoppe nyt stof, nye boots og syndet med hjemmebagte cookies - og så på en onsdag! Tsk ... :) Opskriften på cookies er fra Meyers, og jeg vil gerne bringe den på bloggen! Men må jeg det? Jeg har spurgt min søsters kloge advokat-kæreste, og han siger, at det skulle der ikke være nogen i vejen for at gøre. Men hvad med copyrights og den slags??? Jeg spørger om noget, jeg ikke ved en dyt om, så bær over med mig, hvis det er verdens dummeste spørgsmål :) 
Stoffet er købt hos City Stoffer. Og jeg har planer om noget til Silke og noget til mig selv! Støvlerne er købt i COS. Jeg har ledt efter sådan et par længe, så de skulle selvfølgelig med mig hjem, da jeg endelig fandt det perfekte par! Jeg prøvede faktisk også støvlerne her - kan I huske dem? De er på udsalg nu med 50%, men fordi jeg desværre er født med meget korte ben - SUK - synes jeg ikke, støvlerne var pæne til mig! De skar lige på det sted på læggen som bare gjorde mit ben endnu kortere ... Så det var desværre no go til mig! 
Jeg er godt igang med strikketøjet i falsk patent! Det er jo ikke svært og så alligevel ... Min hjerne er ikke helt med på det der med at strikke forskudt ... :) Hold op hvor har jeg lavet mange fejl ...!
KH K :)

13 kommentarer:

  1. Tak for i dag, det var bare så hyggeligt :o) Og jeg er helt skudt i det fine prikkede stof, det må jeg ned og kigge på! Og lækre støvler :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak - ja, meget hyggeligt :) Ja, du må ned og kigge. Prikkerne er røde ... synes måske billedet snyder lidt! KH K :)

      Slet
    2. PS: Vi snupper lige en fil .... IGEN :) Kan du se - der er ikke meget tid til krea :)

      Slet
    3. der skulle stå FILM! :)

      Slet
  2. Mht. om du må gengive en opskrift fra en kogebog, så skal du kigge i bogen (typisk på første inderside) om der står noget om copyright ift gengivelser. Min bog må man fx ikke gengive en opskrift fra, og i den står det højt og tydeligt i faktaboksen om udgivelsen :) Det rød/hvide stof er sååå fint! Er det bare bomuld?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det rød/hvide er bomuld :) Tak for dit svar mht at gengive opskrifter på bloggen - der står noget omkring kopiering af opskrifter er tilladt for institutioner, der har COPY-DAN ... Jeg læser det som et nej til gengivelse! KH K :)

      Slet
  3. Ih jeg er også vild med det prikkede, glæder mig til at se hvad du finder på...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er også ret fint :) Det bliver en nederdel til Silke, tror jeg! Det er det hun vil gå i for tiden. KH K :)

      Slet
  4. Lyder som en super skøn dag!! Og tak, fordi du stiller spørgsmålet ang. det at gengive en opskrift fra en kogebog! Tak til Julia for svar:0)
    Kh. Louise

    SvarSlet
  5. Tror nok det går med opskriften, bare du tydeligt angiver hvor den er fra.
    Fine ting ellers.

    Kh Bodil

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bodil.
      Ja, det kan godt være, at du har ret ... Hmm ... indtil jeg er helt 100% sikker på, at det er som du skriver, må jeg nok hellere lade være med at gengive noget! For det giver i hvert fald god mening, at når man bruger tid på fx at udvikle opskrifter og udgive en kogebog, så vil man også gerne tjene penge på at folk køber bogen! KH K :)

      Slet
  6. Jeg synes det er et meget tricky spørgsmål, og egentlig næsten umulig at finde svar på, uanset hvor meget man googler.

    Jeg har fået læst mig frem til at man ikke har copyright på opskrifter, men man har ophavsret.
    Man må ikke kopiere billedet, men man må gerne bage kagen og tage et billede af den.
    Derudover læste jeg at man ikke har ophavsret på ingrediens listen, men man selvfølgelig altid kan ændre lidt i den, eks 90 g. mel blive til 92 g. mel.
    Selve arbejdsgangen må ikke kopieres, den skal omskrives til egne ord.
    Men for at være helt sikker vil jeg råde til at få en advokat på banen

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share It