onsdag den 21. november 2012

En klassiker i strik! Og et tip til usynlig sidesøm

Vesten til Theos lille fætter E er færdig! I kender den sikkert alle; Den klassiske babyvest. Den er strikket i alpaca uld fra Hjertegarn, som jeg elsker :) Og så er jeg glad! For det er E N D E L I G lykkedes mig at forstå, hvordan jeg syer strik sammen! Nu er I nok nogle superstrikkere derude, der griner højt, når I hører, at jeg først troede, at jeg skulle sy strik sammen fra vrangen ... Det var min mor, der første opdagede, at jeg gjorde det heeelt forkert og lærte mig, at strik A L T I D syes sammen fra retten! Okay så! Næste problem for mig har så været at sy det P Æ N T sammen! Og hold nu op, hvor har jeg meget grimt sammensyet strik i skabet (!) Men det var altsammen før, jeg lærte om madrassting! Hurra mand! Det er nok det bedste, der er sket, siden jeg lærte at strikke :-) Nu synes jeg faktisk, at det bliver ret pænt! Okay - jeg skal stadig øve mig, men så tror jeg til gengæld også, at mine sammensyninger nok skal blive flotte :-) Hvis I ikke allerede kender metoden, så kan jeg varmt anbefale den. KH K 


 # Fra retten
# Fra vrangsiden

25 kommentarer:

  1. Åhhh. Så lærte jeg da lige noget nyt. Jeg har også altid syet sammen fra vrangsiden...
    Hvor er den bare skøn!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for at høre, at jeg ikke er den eneste, der ikke vidste det med at sy strik sammen fra retten :-) Det bliver en ren fornøjelse næste gang, du skal sy noget sammen :) KH K og Tak :)

      Slet
  2. Den er super fin - vi er dybt afhængige af de små uld veste herhjemme både til Storm og Isabella :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak du :-) Herhjemme bruger vi godt nok også mange veste i uld! KH K :)

      Slet
  3. Ih så fin- jeg vil også igang med et par veste- de er simpelthen så lækre! Jeg anede ikke det med at sy sammen fra ret, der kan man bare se:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er et ret sikkert hit i kulden:-) Nyd din date !;) Kh K

      Slet
  4. Det var smart Kirsten. Den teknik kendte jeg ikke - men nu er jeg bestemt heller ingen super-strikker haha :) Er lige nu igang med et par veste til mine piger, så vil da bestemt prøve de madrassting, når de skal syes sammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, men det er jeg virkelig heller ikke:-) Så vil jeg glæde mig til at høre om og se resultatet! Kh K:)

      Slet
  5. Så fin...

    De sting må jeg klart prøve! Jeg harvvst også altid syet forkert samnen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Og jeg som troede, jeg var den eneste:-) Hahaha:) Kh K

      Slet
  6. Smart :-) En flot sammensyning er bare SÅ vigtig. Det er så ærgerligt hvis der er brugt lang tid på et projekt og det så ikke afsluttes/monteres/hæftes pænt. Tak for videoen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, helt sikkert. Før i tiden har mit strikketøj ligget længe uden at være helt færdigt ... Fordi jeg ikke orkede den grimme afslutning, det altid blev ... Nu synes jeg det er hyggeligt at sy det sammen og se det blive helt færdigt :) Kh K

      Slet
  7. Det må jeg lige tage til mig til næste projekt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Yes! Jeg lover dig, du bliver glad:)) Kh K

      Slet
  8. En fantastisk klassiker - jeg har også først lært det for nyligt, det bliver SÅ meget pænere. Klog mor du har :)

    SvarSlet
  9. Ej hvor er det mega smart, jeg har længe prøvet at finde ud af hvordan man gør det pænt. Tak for tippet. I øvrigt er det en ret sjov video med piplyde i baggrunden :-)
    Elise

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er ret funny med den fugl :-) Og godt at du kunne bruge tippet! Kh K

      Slet
  10. Hvor er den fin. Og hvor er det blevet pænt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Nina:-) Nok ingenting i forhold til dine super strikke skills;-) Kh K

      Slet
  11. Hvor er den fin. Og hvor er det blevet pænt :)

    SvarSlet
  12. Jeg bliver helt flov over, at jeg ikke havde opdaget at det var forkert at sy sammen på vrangsiden... Nu ved jeg det! Jeg vil straks afprøve tippet på den babyvest jeg er igang med:-) Tak!
    Kh Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, du må ikke blive flov! :-) For jeg vidste det heller ikke! Og synes da, det er mest logisk at sy det sammen fra vrangen!:) Men prøv det! Du bliver lykkelig for metoden:-) Kh K

      Slet
  13. Hej Kirsten,
    Tak for tippet - tænk sig, jeg har altid syet strik sammen fra vrangen og har aldrig været tilfreds med resultatet. Jeg troede bare det krævede mere øvelse, så jeg blev ihærdigt ved:) Ups. Mne nu ved jeg det, og håber resultatet bliver så meget bedre.

    Faldte i øvrigt over din blog (og Ninas) for et par måneder siden og opdagede, at det jo var dig - vi har jo læst sammen på asb:) Fantastisk blog du har! Det er sjovt at følge med. Jeg har langt om længe lige startet min egen:)
    Håber alt går vel hos dig.
    Kh. Susanne


    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne:-) Ej, sjovt! Faktisk fortalte Christine mig, at du ved et tilfælde havde fundet mig:-) Sjovt! Og tak for de søde ord! Jeg synes at konkurrencen i blogland er hård - der er så mange fine blogs:-) Ninas er bestemt en af dem! Det er ekstra hyggeligt at følge med, når man kender personen bag! Fedt, at du selv er gået i gang! Jeg vil selvfølgelig følge med:-) Mht strikketippet! Ja, så var det sjovt at opdage, at flere ikke kendte til det med at sy strik sammen fra retten. Det er sgu da heller ikke logisk:-) Kh K og håber du har det godt!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share It