fredag den 3. august 2012

Pusletaske til dukken

Jeg har syet en pusletaske til Silke i fødselsdagsgave og fyldt den med vigtigt pusletilbehør: sut og sutteflaske, små stofbleer og newborn bleer. Tasken er syet efter et mønster, jeg har fundet i Ingerlise nr. 9 fra 2010. I stedet for velcrobånd har jeg sat en trykknap i, og jeg har valgt at kante med prikket bånd. Det var hos hende, jeg fandt frem til mønsteret. 
Eneste lille kommentar jeg har til tasken ... at kagerne vender forkert, når tasken er lukket! Og det er ikke fordi, jeg ikke tænkte over det, da jeg lagde mønsteret på stoffet. Jeg vælger at kaste skylden på mønsteret og syvejledningen, som jeg faktisk aldrig helt forstod (!) :-) Jeg er perfektionist til fingerspidserne, så jeg kunne godt finde på at lave en ny, hvor kagerne vender rigtigt .... ;-) 





Nu mangler Silke bare en af de fine dukker

3 kommentarer:

  1. Hvor er den fin - hvad er størrelsen, når den er slået ud? Gad vide, om den passer til Nieces dukker - det ville være den fineste julegave til dukkeglad 2,5 årig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det! Silke på 3 år er i hvert fald glad for den, jeg har lavet til hende! Jeg har lavet en DIY på den her: http://mitnu.blogspot.dk/search/label/dukkepusletaske, hvis du vil lave en. Den måler 51 x 43 i udslået stand. KH K :)

      Slet
    2. Tak! Den skal jeg helt sikkert lave. Jeg syede i sin tid en til Nieces mor (eller, det var vel i virkeligheden til Niecen...) efter nogenlunde samme princip, så hun kender form og funktion på den type pusletaske fra egen krop. Beans pusletaske er mere en rigtig taske, men hvor 'låget' også er pusleplads, der kan lynes af. Vældig smart men en stort arbejde!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share It